26 septembra, 2024 Matej Štefanac

PRODUKTI: IZBRATI 3D RENDER ali FOTOGRAFIJO?

Naročniki s katerimi sodelujem so včasih v dilemi ali za predstavitev svojega produkta izbrati fotografijo ali 3D render. Odločitev je v določenih primerih na dlani, spet drugič pa je treba dobro pretehtati razloge ZA in PROTI.
V tem kratkem članku bom izpostavil določene prednosti in slabosti obeh možnosti.

PREDNOSTI 3D VIZUALIZACIJ

1. ALI PRODUKT V FIZIČNI OBLIKI ŽE OBSTAJA?

Naročniki ponavadi želijo imeti slike svojih produktov še preden so ti izdelani. Na tak način želijo testirati odziv in interes trga, ali pa preprosto želijo pospešiti sam vstop na trg. Zato so ponavadi so produkti še v različnih fazah prototipiranja, včasih se prototipiranje še sploh ni začelo.
V teh primerih so zelo jasna izbira 3D renderji, ker lahko edino na tak način prikažemo še neizdelan produkt in mu vdihnemo življenje še preden ga fizično zatipamo.

2. VARIACIJE BARV IN MATERIALOV

3D renderji so odlična izbira pri produktih, ki so na voljo v različnih barvah in materialih. 3D vizualizacije nam omogočajo spreminjanje barv in materialov na relativno enostaven način, predvsem pa na bolj ekonomičen način v primerjavi s fotografijo.

(c) www.matejstefanac.com

3. FLEKSIBILNOST

V življenjskem ciklu produkta se kontinuirano delajo spremembe, ki so pogosto vidne tudi na zunanjem izgledu. Za vsako tako spremembo je potrebno posodobiti vso oglaševalsko gradivo, tudi slikovno. S 3D renderji lahko te spremembe naredimo brez pretiranega napora in z nižjimi stroški. Ponovno fotografiranje bi zahtevalo identično postavitev studija, v primeru fotografiranja na lokaciji pa bila ta naloga še težja, včasih pa sploh neizvedljiva.

4. KONSISTENTNI REZULTATI

3D renderji nam v primerjavi s fotografiranjem omogočajo bojlšo ponovljivost in konsistenco skozi celotno marketinško gradivo. Kaj to pomeni v praksi? Nekonsistentnost fotografije najlažje opazimo npr. v kakšni spletni trgovini, ko med spreminjanjem barve produkta opazimo, da produkt ni na povsem isti poziciji kot prej. S fotografijo je ta problem praktično nerešljiv, v 3D pa to enostavno rešimo.

5. ANIMACIJE IN VR/AR

Animacija in VR sta v marketingu zadnja leta zavzela zelo pomembno vlogo.
3D animacije nam nudijo neskočne možnosti produktne prezentacije, saj nismo omejeni z omejitvami realnega sveta. S pomočjo 3D animacije lahko produkti spreminjajo obliko, barvo, lebdijo, se razstavijo v prafaktorje in zopet sestavijo, rotirajo, skačejo, plešejo. Le naša domišljija je meja.
S pomočjo VR lahko produkt vidimo v virtualnem prostoru, ga manipuliramo, obračamo, odpiramo in zapiramo, spreminjamo lahko barvo in dobimo občutek za merilo.

(c) www.matejstefanac.com

6. TEHNIČNI DETAJLI

Nekateri produkti v svoji notranjosti skrivajo bistvo njihovega delovanja in ko to želimo skomunicirati potencialnim kupcem, je 3D vizualizacija odlično orodje. Naredimo lahko realistične tehnične prereze, z različnimi grafičnimi metodami  lahko prikažemo pomembnost določenih komponent, prikažemo lahko premikanje, vrtenje. Naredimo lahko tudi t.i. Exploded view za tehnična navodila ali navodila za uporabo in sestavljanje.

7. EKONOMIČNOST NA DOLGI ROK

3D vizualizacije so na dolgi rok bolj ekonomična pot. Začetna investicija v izdelavo 3D modelov je sicer višja od fotografije, na dolgi rok pa prihranimo zaradi vseh zgoraj omenjenih razlogov.

PREDNOSTI FOTOGRAFIJE

1. NIŽJA ZAČETNA INVESTICIJA

V primerih ko ne gre za velike produkcije z zahtevnimi lokacijami, veliko opreme in statisti, je fotografiranje lahko bolj dostopna izbira. Še posebej v primerih ko fotografiramo veliko števila artiklov na npr. belem ozadju, kjer kvaliteta ni glavna prioriteta in kjer lahko z isto postavitvijo luči pofotografiramo veliko produktov.
Primer tega je npr. fotografiranje čevljev, garderobe, prehrambenih izdelkov. Potrebno je vedeti, da je fotografiranje na enobarvnem ozadju načeloma veliko lažje in hitrejše kot fotografiranje polnih kadrov, kjer je veliko elementov. 

2. REALIZEM

Realizem je pri fotografiji samoumeven, vključno s praskami in vsemi mikro napakami, ki našem produktu dodajo plast avtentičnosti. Ko je to zaželjeno izberemo fotografijo, ko pa to ni zaželjeno gremo raje v 3D. Tudi tam lahko poustvarimo nekaj od teh nepravilnosti in napak realnega sveta.
Pri produktih, ki zahtevajo prikaz interakcije s telesom ali delom človeškega telesa, ima fotografija prednost. Še posebej ko gre za video. Glavna razloga sta avtentičnost in kompleknost. V 3D je seveda možno poustvariti tudi to, vendar z veliko več časovnega vložka.
Če naštejem nekaj primerov: sedenje na stolu ali kavču, kolesarjenje, nošenje očal, itd.

(c) www.moooi.com

3. HITROST

Pri enostavnih scenografijah je fotografiranje hitrejše, ker ni potrebno pripravljati 3D modelov in textur. Pri fotografiranju bolj kompleksnih scenografijah pa kljub vsemu porabimo veliko časa za nakup/izposojo scenografskih elementov, prevoz, hranjenje in ostalo.

ZAKLJUČEK

Vsak produkt in vsaka marketinška akcija zahteva ločen razmislek o tem katera metoda upodabljanja je najbolj primerna ravno za vaš produkt. Dejstvo pa je, da 3D tehnologija postaja v industriji vse pogostejša izbira za izdelavo reklamnega in predstavitvenega gradiva, ker nudi največjo fleksibilnost in kvaliteto. Delež teh podjetij pa se bo v prihodnosti samo še povečeval.

PHOTO:JANEZ MAROLT

Matej Štefanac, dipl. ing. arh.

CEO & Ustanovitelj